Legendary Children and the House of Fierce

In een wereld van afgewezen en uitgesloten jonge homo’s en lesbo’s, waarin respect verdiend kan worden op straat, volgen we de raciale, sociale, seksuele en performance strijd tussen de leden van twee Vogue Houses: The House of Fabulous en The House of Fierce. Deze twee Houses worden geleid door twee opvallende masters: O.B.R. en Titanio, gespeeld door Raymi Sambo en Rikki Beadle Blair (UK), die zoals iedereen weet een relatie met elkaar hebben, maar ondertussen geen moment onbenut laten om het House van hun partner zwart te maken.

Shakespeare’s tijdloze thema’s van verkleden en verstoppen worden gesampled en gemixt in een blender van 21e eeuwse queer subculturen, dating apps, seks apps, blogs, vlogs, selfies, party drugs, afkick klinieken, romantisch naar elkaar verlangen, Hip-hop, electro en house muziek, straat poëzie, mode. Politiek en dans, dans, dans. Het resultaat is dynamische – soms schokkend, dan weer aaibaar, emotioneel en enthousiasmerend. Tragedie, komedie en geschiedenis vergezeld van liefdes sonnetten.

Legendary Children and the House of Fierce werd geproduceerd door Stichting art.1, Stichting DW-RS en Team Angelica in het voorjaar van 2017.