IQMF 2016

In 2016 organiseerde Stichting art.1 de tweede editie van het International Queer & Migrant Film Festival. Tijdens dit 5-daagse filmfestival staan de verhalen centraal van LHBT-vluchtelingen en LHBT’ers met een bi-culturele achtergrond. Klopt het beeld dat het Westen heeft van homoseksualiteit in andere delen van de wereld? Kun je homo zijn én moslim? En wat betekent het om vanwege je geaardheid je land te moeten ontvluchten?

Tijdens de tweede editie van het International Queer & Migrant Filmfestival organiseerde Stichting art.1 filmvertoningen, debatten en exposities in De Balie en in het Bijlmer Parktheater in Amsterdam. Daarnaast organiseerden we filmvertoningen in Purmerend, Haarlem Rotterdam en Utrecht. Het programma had een speciale focus op Zuid-Amerika. Artivist Daniel Arzola (Venezuela) ontwierp het campagnebeeld.

Het International Queer & Migrant Film Festival komt tot stand met subsidies van de Gemeente Amsterdam, Fonds 21, en Amsterdams Fonds voor de Kunst.

IQMF Trailer 2016 from IQMF Amsterdam on Vimeo.