I am gay and muslim

In 2012 produceerde Stichting art.1. de documentaire I am gay and Muslim. In deze film staat homoseksualiteit in Marokko centraal. Regisseur en tevens directeur van art.1. Chris Belloni heeft een aantal homoseksuele Marokkaanse mannen gevolgd in hun zoektocht naar hun religieuze en seksuele identiteit. Azar vertelt over de moeizame relatie met zijn ouders, terwijl Rayan vertelt dat zijn ouders zijn homoseksualiteit accepteren.

De zeer van elkaar verschillende personages delen in de film hun persoonlijke zoektocht en emotionele ervaringen. Het resultaat is een film met openhartige verhalen van een gemarginaliseerde groep jonge mannen. De documentaire I am gay and Muslim is vertoond op veel internationale filmfestivals waaronder in Sao Paolo, San Francisco, Montreal, Istanbul en Beirut en is in 2013 onderscheiden met de Kenau Hasselaerprijs en de Kleurrijke Lijstprijs en in 2014 met de Most Outstanding Media Award op het International Queer & Migrant Film Festival in Wenen.