De Beslissing

De film De Beslissing gaat over Karim, een Nederlandse jongen met een Marokkaanse achtergrond, die op een gegeven moment een sms ontvangt. Na het lezen van dit bericht staat hij voor een keuze die zijn leven ingrijpend verandert. De film ging in wereldpremiere tijdens het International Torino LGBT Film Festival in april 2015.

De Beslissing is een korte fictiefilm van beginnend filmmaker Wahid Sanouji die het scenario van de film schreef en de regie voor zijn rekening nam. Wahid schreef het script omdat hij het belangrijk vindt dat er in de Marokkaanse gemeenschappen in Nederland wordt gesproken over taboeonderwerpen als homoseksualiteit. De film is geproduceerd door Stichting art.1 en Stichting Mediacteur en Bureau Barel. De productie is tot stand gekomen met de financiële ondersteuning van AFK, Stadsdeel Nieuw West, Stichting Democratie en Media en Stichting Rose Jo(n)ker.

De Beslissing wordt vertoond tijdens voorlichtingslessen op middelbare scholen en VMBO scholen in Amsterdam. Heb je na het zien van de film of een voorlichtingsles behoefte om in contact te komen met LHBT jongeren met een bi-culturele en/of islamitische achtergrond, stuur dan een mailtje naar info@stichtingart1.nl. Je wordt dan in contact gebracht met mensen van Veilige Haven of Repect2Love.