Stichting art.1 zoekt peer educators voor project over mensenrechten

Vind jij het belangrijk om met tieners te praten over discriminatie, LHBTi-rechten, de vrijheid van geloof en vrije partnerkeuze? En kun je daar vanuit eigen ervaring over vertellen? Word dan peer educator tijdens De Week van de Mensenrechten!

In december organiseert Stichting art.1 in samenwerking met Stichting Discussiëren Kun Je Leren (DKJL) voor de tweede keer de Week van de Mensenrechten. Tijdens deze week organiseren we vier debatten in vier gemeenten waarbij leerlingen van verschillende middelbare scholen met elkaar zullen discussiëren over het belang van mensenrechten en een samenleving zonder discriminatie. Voorafgaand aan deze debatten volgen de leerlingen een les over debatteren en over mensenrechten.

Wat doe je als peer educator?
Als peer educator geef je een les samen met een docent van Discussiëren Kun Je Leren. De DKJL-docent leert de deelnemende klassen de vaardigheden die nodig zijn voor het voeren van een debat over mensenrechten; jij zorgt voor een inhoudelijke verdieping op het thema. Dit doe je door de thematiek te verbinden aan jouw persoonlijke verhaal, maar vooral ook door gesprekspartner te zijn van de leerlingen.

Voorwaarden:

• Je hebt affiniteit met het thema mensenrechten en specifiek LHBTi-rechten;
  • Je vindt het leuk om met jongeren te werken in de leeftijd van 13 tot 15 jaar;
  • Je bent beschikbaar op 25 oktober 2018 voor een training
  • Je bent flexibel inzetbaar in de periode van 1 november t/m 15 december 2018;
  • Je hoeft geen ervaring te hebben met lesgeven, maar je moet het wel leuk vinden om te spreken voor publiek;
  • Je bent tussen de 18 en 35 jaar oud;
  • Je woont in (de omgeving van) Amsterdam.

Wat bieden we jou?
Naast dat je uiteraard een interessante en verdiepende tijd zal doorbrengen met de deelnemende leerlingen, bieden we je tevens een ruime vergoeding per gegeven les en dekken we uiteraard je reiskosten naar de scholen.

Interesse?
Stuur dan voor 8 oktober 2018 een motivatiebrief naar lara@stichtingart1.nl. Ook bij vragen kun je contact opnemen via dit mailadres of bellen naar 0643476477.